top of page

VÍDEO RESUM, en 4K

FITXA

RUTA I DIES

Viatge que vam fer amb furgoneta (camper), la última setmana de Juliol i la primera setmana d’Agost del 2022. Principalment, vam visitar Eslovènia, però durant el viatge vam aprofitar per visitar algun lloc d’Itàlia. El trajecte fins a Eslovènia és llarg, així que podeu aprofitar per visitar punts d'interès durant el trajecte, com va ser per exemple la nostra visita “exprés” a Venècia.

Eslovènia ens ha enamorat pel color turquesa del seu impressionant riu Soča, amb les majestuoses muntanyes que l’envolten dels Alps Julians, els seus llacs de blaus intensos i la vida que sorgeix al seu voltant, els verds dels frondosos boscos, els gorgs, coves espectaculars, pobles típics de pastors i sense oblidar-nos de Liubijana, la capital, una ciutat molt tranquila i bonica perfecte per passejar-hi. Eslovènia té molt per veure i descobrir. És un país petit que té una mica de tot, la zona més turística és la zona Nord Oest, que és la zona muntanyosa i és on hi ha els llocs més destacats i coneguts del país. Llavors també hi ha una petita part de costa al Mar Mediterrani on hi ha algun poble destacat com Piran o Izola. I per acabar tenim la part Est del país, una part amb una orografía més suau amb planes extenses on hi destaquen les ciutats de Ptuj i Maribor. Nosaltres gairebé només ens vam centrar en la zona muntanyosa dels Alps Julians i l’interior del país, i no vam tenir temps de veure ni la costa ni l’Est. Eslovènia és un país amb molta tranquil·litat que durant l’estiu la perd força ja

que cada vegada rep més i més turistes. Tot i això els espais naturals conserven la seva essència i esperem que no la perdin!

Dia 1:  Catalunya  - Venècia (Itàlia)

Dia 2:  Venècia (Itàlia) - Smartno - Kanal ob Soči- Most na Soči - llac Isonzo.

Dia 3:  Gorgues de Tolmin - Pont de Napoleó - Slap Kozkaj - Bovec

Dia 4:  Velika Korita (Great Soča Gorge) - Gorgues de Šunikov vodni gaj - Riu Soca - Bovec

Dia 5:  Cascada Virje - Vistes del riu Soča( Mala Korita) - Carretera Vršič pass - Ruska kapelica - Tarvisio

Dia 6:  Llac Fusine (Itàlia) - Zelenci - Llac Jasna - Kranjska Gora.

Dia 7:  Slap Pericnik - Radovljica.

Dia 8:  Gorgues de Vintgar -  Bled - Mirador Mala Osojnica

Dia 9:  Slap Savica - Llac Bohinj - Skofja Loka

Dia 10:  Cerkev Sv. Tomaž (església)  - Kranj - Llac Bled

Dia 11:  Velika Planina

Dia 12:  Ljubjana

Dia 13:  Coves de Škocjan - Castell de  Predjama - Soave (Itàlia)

Dia 14:  Soave (Itàlia) – Catalunya

INFORMACIÓ GENERAL

Alguns dels aspectes a tenir en compte per viatjar a Eslovènia són:

• Nosaltres vam fer tot el viatge amb furgoneta i hem de dir que Eslovènia, és un dels països que hem visitat fins ara on més ens ha costat trobar llocs gratuits i lliures per dormir amb la furgoneta i on hem hagut d'anar a més càmpings. Fins i tot, utilitzant l'app Park4night, eren molt els comentaris negatius dels diferents punts on ja indicava que la policía els havia despertat a mitjanit i multant-los o els feia fora, i és que en aquest país,  l'acampada lliure no està permesa.

• Els preus del país, són similars als que podem trobar aquí Espanya, tant als supermercats com als restaurants. Això si, el preu de la benzina és una mica més barat.

• Els supermercats acostumen a tancar aviat, sobretot els dels poblets més petits, així que assegureu-vos abans d'anar-hi.

• Els horaris de dinars i sopars, són una mica més aviat que els nostres, tot i això, per dinar no vam trobar cap mena de problema, i per sopar si voleu anar a fora haureu d'anar-hi una mica més aviat.

• Si viatgeu en temporada alta al Nord Oest, la zona més turística d’Eslovènia, haureu de reservar amb anterioritat lloc on dormir, fins i tot als càmpings! Sobretot a la zona de Bovec, i Bled ja que es fa molt complicat trobar alguna parcel·la lliure i on la pernocta es fa molt difícil fora d'aquests. També és cert que hi ha algun càmping que no permeten fer reserves, llavors en aquests casos us aconsellem anar al matí a preguntar per si hi ha lloc abans de visitar, i assegureu-vos que us guardaran una plaça per vosaltres per la tarda.

• Alguns llocs que visitareu va bé comprar entrades amb antel·lació per internet, ja que podria ser que en temporada alta les entrades pel mateix dia estiguin esgotades. Això pot passar per exemple a: Vintgar Gorgue, Coves de Skocjan, Coves de Postojna, castell Predjama,  etc.

TRANSPORT
  • Per utilitzar les autovies i autopistes del país, necessitareu la vinyeta (e-vignette). Trobareu diferents tipus de vinyeta, en funció dels dies que hi aneu i del tipus de vehicle en què viatgeu. Nosaltres vam comprar-la per un mes, ja que a la web només donava opció d'una setmana o d'un mes, i vam pagar 30 €. A la web de la vinyeta, trobareu un mapa de les carreteres on les necessitareu. A continuació us deixem l'enllaç per comprar-les de manera online: https://evinjeta.dars.si/en Enrecordeu-vos de comprar-la abans d’entrar al país per evitar problemes!

• Les distàncies entre els diferents punts per visitar no són gaire llargues dins la ruta que vam fer, això ens va permetre poder veure diversos llocs per dia. Disposar d’un vehicle propi per poder-se moure creiem que és imprescindible.

• Gairebé tots els pàrquings del país són de pagament, i no tots accepten targetes, així que és important que sempre porteu monedes amb vosaltres. Els pàrquings de les zones turístiques no són precisament barats.

• A Eslovènia és obligatori conduir amb les llums de posició.

• Les carreteres i autopistes en general es troben en molt bon estat. És veritat que a prop d’algunes zones turístiques com a Bled s’hi solien crear cues de trànsit.

• Heu de saber que a Eslovènia la pernocta lliure amb furgoneta o autocaravana no està permesa, així trobar un lloc per dormir tranquil·lament serà difícil, sobretot a les zones més concorregudes del país. Sense cap mena de dubte, ha sigut el país on ens ha costat més trobar lloc per dormir i on hem hagut d'anar a més càmpings.

CLIMA I ÈPOCA
  • Vam viatjar a l‘estiu just en plena onada de calor a nivell Europeu del 2022, així que no podem valorar amb certesa quin és el clima que hi  hauria d’haver-hi agut. Això sí, el que tenim clar, és que segur que les temperatures no serien cada dia com les que vam trobar nosaltres, ja que ens va fer molta calor tant de dia com a la nit. Sí que és veritat que a mesura que t’allunyes de la costa i et desplaces més cap als Alps Julians, les temperatures són més fresques i agradables.

• En visitar Eslovènia  en plena onada de calor vam tenir poca pluja i tot estava relativament sec pel que sol ser normal a la zona. Tot i que la zona d’Eslovènia més muntanyosa sol tenir un clima on els ruixats de tarda poden ser presents, i l’amplitud tèrmica entre dia i nit pot ser més notòria. Així que tot i que sigui a l’estiu va bé endur-se roba d’abric i estar preparats per si plou.

ELS 26 LLOCS IMPRESCINDIBLES

Què veure a Eslovènia? Quins llocs visitar?

Si esteu pensant en viatjar a Eslovènia, a continuació citem els llocs més destacats, imprescin​dibles, que ens van agradar més del nostre viatge. Les principals ciutats, els pobles més bonics i sobretot els millors paisatges que vam veure de la zona. Aquests són els "musts" que no us podeu perdre!

1. Gaudir del riu Soca a Velika Korita

El riu Soca en aquesta zona crea en el seu pas un petit canó foradat a la roca, el canó en sí no es pot apreciar massa bé, però en els seus dos extrems hi ha dos dels llocs més espectaculars per poder gaudir del riu Soca. A l'extrem Sud del canó, (situat a prop del càmping Soča Bostjan) hi podem veure uns gorgs d'aigua cristal·lina perfecte per banyar-s'hi i fer-hi fotografies. També és un lloc ideal per poder saltar a l'aigua des de les roques.

A l'extrem Nord Est del canó trobem un pas del riu enmig de les roques molt bonic. És una mica de difícil accés aquest punt, ja que el camí no és gaire bo per arribar-hi. Aquest punt del mapa està col·locat en aquest indret.

Es pot caminar fàcilment d'un extrem a l'altre del canó, es tarda uns 20-25 minuts sense aturar-se. Recomanem anar-hi aviat, ja que després s'emplena de gent i el lloc ja no és tan idíl·lic.

2. Viure des de tots els indrets el majestuós llac Bled

Llac Bled

Sense cap mena de dubte una de les icones d'Eslovènia, i és que aquest famós llac val molt la pena! És molt bonic pel color de la seva aigua i per l'illa central amb l'església que li dona un tret molt característic.

Nosaltres el vam visitar en diferents moments i per dur a terme activitats variades;  com passejar des de la vora del llac, pujar al mirador de Mala Osojnica per observar les vistes, fer-nos un bany i refrescar-nos de la calor que feia i l'últim per navegar-lo amb una barqueta de rems i poder arribar a l'illa central, on hi vam desembarcar.

Com podreu imaginar, el llac està força concorregut i aparcar pot resultar una mica difícil i car. Al mapa marquem el pàrquing que nosaltres vam utilitzar.

La part més maca de visitar el llac és tota la riba Sud, Sud-Oest del llac, ja que és on es tenen les millors vistes del llac.

Si decidiu llogar barqueta, com vam fer nosaltres i cosa que recomanem molt per poder gaudir del llac des d'una altra perspectiva, el preu per hora és de 20 € i l'hora extra surt a 10 €. Nosaltres vam estar dures hores, i va ser suficient per arribar a l'illa gaudir d'un gelat i refrescar-nos!

Mala Osojnica

Mirador amb unes boniques vistes del llac Bled (les vistes més famoses) El recorregut és d'aproximadament dues hores (anar i tornar). El camí fa pujada tota l'estona, entre pendents i escales, i no està gaire marcat, i hi ha algun tram una mica complicat. Nosaltres vam tenir un dia amb molta humitat, i la pujada ens va fer suar molt, però la veritat és que les vistes són realment precioses i per tant ens va valdre molt la pena!

Si s'hi vol pujar per un camí més senzill però una mica
més llarg, és pujar primer de tot al mirador de Ojstrica des del llac, i un cop al mirador, continuar per dins el bosc fins a aquest mirador. Una ruta circular que es pot fer en qualsevol dels dos sentits que val molt la pena. És la que vam fer nosaltres.

Ojstrica

Segurament el punt més conegut per veure les vistes del llac de Bled és Mala Osojnica. Però una altra opció és pujar aquí, al mirador Ojstrica. Les vistes també són maques, potser no tant espectaculars, però són interessants ja que la perspectiva canvia una mica. Per pujar, el camí és una mica més bo que per anar a Mala Osojnica, i fa una mica menys de pujada. Només l'últim tram és una mica complicat.

Nosaltres vam pujar-hi després d'haver anat a Mala Osojnica, ja que vam fer una ruta circular i vam poder veure els dos miradors.

3. Endinsar-se a les misterioses coves de Skocjan

Uau! Realment són unes de les coves que ens han impressionat més de la nostra vida. Costa expressar amb paraules la magnitud, la bellesa o la sensació del pas del temps que notareu quan visiteu aquesta cova. No és d'estranyar doncs, que hagin obtingut el títol de Patrimoni de la Humanitat.

Heu de saber que està totalment prohibit fer fotografies dins la cova. Nosaltres vam demanar un permís especial per poder-ho fer ja que tenim una pàgina web, i ens el van concedir.

El principi de la visita es veuen sales bastant interessants de típiques coves amb estalactites i estalagmites. Però el que la fa realment diferent a les altres coves és el que vindrà a continuació. Un riu subterrani que ha anat creant un canó a l'interior del subsòl fa que hi hagi penya-segats de molta altura dins la cova generant un paisatge que fa pensar amb les pel·lícules del Senyor dels Anells, sobretot quan es travessa el pont sobre el riu. Per tant es tracta d'una visita inigualable.

S'ha de comprar tiquet amb antelació, ja que a vegades no n'hi ha pel mateix dia. La visita és amb guies i amb grups per hores. El recorregut total dins la cova, és d'uns 3 km i heu de saber que dins fa una mica de fred, així que sempre va bé que porteu més roba d'abrigar.

Un cop acabeu de visitar la Cova de Skocjan, existeixen diverses opcions per tornar fins a l'inici del complex, el camí de tornada fa pujada i les diferents opcions són:
- Opció 1: caminar 15 minuts fins a tornar directament.
-Opció 2: caminar uns 25 minuts per veure una petita cascada i tornar a l'inici.
- Opció 3: caminar uns 45 minuts i faràs tota la volta completa, on es podrà visitar la petita cascada i alguna cova més.
Tot i que el que realment val la pena és la visita guiada del principi, si disposeu de temps recomanem fer la opció 3.

Per comprar els tiquets (24€ per persona) ho podeu fer al següent enllaç:

4. Passejar per l'encantadora Ljubjana

Liubijana, la capital d'Eslovènia ens va sorprendre gratament!  Es tracta d'una ciutat amb molt d'encant i molt bonica; els seus carrerons, el riu Ljubljanica, els bars i restaurants al costat del riu, els tons pastels dels seus edificis... tota ella convida a passar-hi un bon dia. La ciutat està molt cuidada i és molt tranquil·la, fer una volta pel centre val molt la pena. Si es vol fer una volta ràpida pel centre i veure caminant els llocs principals es pot visitar en un sol dia. Si es vol veure algun museu interessant, el castell o alguns parcs, llavors segurament seran necessari mínim dos dies.

Els punts més destacats de la ciutat els marquem al mapa i són: el castell que corona la ciutat, el qual no vam visitar, passejar per la vora de les dues ribes el riu i el centre, amb la catedral, l'ajuntament, el pont dels dracs, el barri alternatiu de Metelkova i altres places i racons molt interessants.

5. Desconnectar enmig de prats i cases de pastors a Velika Planina

Es tracta d'un dels pobles de pastors més grans d'Europa on trobareu estampes idíl·liques de les casetes típiques de pastors d'aquesta zona entre prats verds, vaques pasturant i els majestuosos Alps Julians de fons de teló.

Us recomanem anar-hi a passar el dia i és que realment el lloc us permetrà desconnectar i gaudir de la natura que us envolta. Nosaltres per conèixer la zona, vam decidir fer la ruta al revés, i així trobar-nos menys gent de cara i va ser tot un encert! És bastant turístic i hi ha bastanta gent, però com que l'espai és tant gran i obert sempre es pot estar relaxat i tranquil.

Trobareu algun refugi per menjar, també alguna casa on ofereixen algun plat i alguna paradeta on ofereixen entrepans. Tot i això si voleu menjar estigueu atents, perquè no hi ha masses llocs i estan bastant separats. Pels que vulguin viure l'experiència, hi ha agències que ofereixen allotjaments en cases de pastors típiques.

Podeu fer una ruta i anar descobrint les diferents agrupacions de casetes (Mala Planina, Gojske planina, etc) , o quedar-vos més tranquils a l'assentament més gran de Velika Planina per descansar anar més tranquils.

- Com arribar: haureu d'aparcar el cotxe al pàrquing que s'ubica al costat del telefèric que us portarà fins a Velika Planina (el pàrquing és gratuït). Després podeu agafar el telefèric i el telecadira (22 € per persona anar i tornar) que us portarà fins a dalt de tot, a l'inici del recorregut.

-Horari telefèric i telecadira (estiu 2022): heu de comprovar-ho, perquè potser han canviat d'un any per l'altre. Sobretot haureu de fixar-vos en l'horari del telecadira i del telefèric per separat. de baixada sinó us quedareu a dalt. El primer telefèric és a les 08:30 i l'últim a les 18:00 h i el primer telecadira és a les 09:00 i últim a les 17:15 h.

Us deixem l'enllaç de la web del telefèric:

PER SEGUIR LLEGINT CLICA AQUÍ ...
 6. Continuar descobrint el riu Soca a Mala Korita

Aquest lloc és un dels més fotogènics on poder gaudir del riu Soča juntament amb Velika Korita expicat en el primer punt.

El riu d'aigua cristal·lina passa enmig de les roques creant petits gorgs. Hi ha un pont molt maco i el lloc per passejar és molt relaxant. Per caminar de costat a costat de la zona són 10-15 minuts només, però de ben segur que voldreu estar-hi més estona. Quan hi vam anar no hi vam trobar massa gent, això ens va fer poder gaudir encara més de l'indret.

Aquesta zona del riu està envoltada per dos càmpings. I el pàrquing exterior només està reservat pels seus clients, nosaltres hi vam aparcar 1 horeta igualment, perquè sinó no es podia deixar el vehicle enlloc.

7.  Escapar-se a la frontera amb Itàlia per veure els dos Lago di Fusine

Senzilla ruta que us portarà a conèixer els preciosos llacs de Fusine Inferiore i el Superiore ubicats a Itàlia just a la frontera amb Eslovènia.

Personalment, el llac Inferiore, és el que més ens va agradar. El color de la seva aigua, amb les majestuoses muntanyes de fons fan que sigui un lloc molt idíl·lic! Les vistes maques dels llacs son mirar-los direcció Sud per veure les muntanyes de fons. El segon llac, el Superiore, també té el seu encant, però quan vam anar-hi nosaltres estava més sec. El passeig entre un llac i l'altre és molt curt, uns 15-20 minuts.

La zona del llac està preparada amb lavabos i  un parell de refugis on poder menjar i prendre alguna cosa.

Com arribar: es pot arribar amb cotxe i aparcar just al pàrquing que es troba molt a prop del llac. Quan nosaltres vam anar-hi feien un festival molt important "No Borders Music Festival" i no deixaven aparcar el cotxe a dalt, així que vam haver d'afegir una estona extra a la nostra excursió ja que vam haver d'aparcar a prop de la carretra principal, i des d'allà sóns uns 30-40 minuts caminant fins arribar al llac. Aquest festival el fan cada estiu, així que si voleu visitar el llac en aquestes dates estigueu atents per saber si podreu accedir o no fins al pàrquing.

8. Passar per sota l'impressionant cascada Slap Pericnik

Diuen que és la cascada més bonica d'Eslovènia, i nosaltres no sabem si ho és o no, però el que sí que podem dir és que ens va agradar molt!

El que fa realment especial la cascada de Pericnik és el fet de poder caminar per darrere seu i veure com va caient amb força tota l'aigua mentre observes el paisatge a través d'ella. Porteu un impermeable, ja que l'aigua esquitxa bastant!

Com arribar: existeix la possibilitat d'aparcar al pàrquing que s'ubica a l'inici de l'ascensió a la cascada (aproximadament 15 minuts fins la cascada), però quan vam anar-hi nosaltres hi havia cartells al poble de Mojstrana que indicaven que aquest pàrquing estava ple. També havíem llegit que existia l'opció d'arribar en bus fins al pàrquing de la cascada, des del Mojstrana, però no vam saber trobar-ho i no estava ben indicat. Vam acabar aparcant al pàrquing del final del poble, on hi ha una petita presa. Vam tenir sort, perquè hi havia pocs llocs on aparcar i en vam trobar un, sinó hauríem d'haver anat al poble i haguéssim hagut de caminar bastant més. Per tant recomanem anar-hi aviat o a la tarda que hi ha menys fluència de gent per poder aparcar més a prop.

Nosaltres vam seguir una ruta Wikiloc. La ruta són uns 7 km anar i tornar fins on vam deixar el cotxe, abans d'arribar a la cascada fa una pujada forta però curta.

Ruta wikiloc:

9. Fer l'excursió per visitar les famoses Gorgues de Vintgar

Es tracta de les gorges més famoses d'Eslovènia. El punt marcat al mapa està a l'inici del recorregut de visita de les gorgues. El recorregut és realment bonic, al veure com l'aigua va baixant creant petits salts i el camí va seguint la gorga. Potser ens esperàvem una mica més degut al fet de que és molt turístic i hi ha molta publicitat. Tot i això és recomanable anar-hi.

Tota la informació sobre l'accés a les Gorges Vingtar és bastant confosa i realment no està gaire ben organitzat ja que quan hi vam anar estaven en obres i procés de canvis. Existeixen diferents pàrquings on poder deixar el cotxe, però quan vam anar-hi nosaltres només hi havien oberts el P4 (on vam aparcar nosaltres) i el P5. No importa on aparquis, perquè deixis on deixis el cotxe, hauràs de caminar una bona estona per anar o tornar a/o des de les gorges, ja que aquestes només es visiten en un únic sentit. Nosaltres concretament vam haver de caminar 55 minuts per arribar des de l'aparcament a l'inici de la visita de les gorgues. El recorregut per la Gorga Vintgar, és d'aproximadament d'uns 20 minuts, i podreu trobar racons realment macos, tot i això, és un lloc força turístic, i com és de suposar fa que es perdi una mica l'encant.

Atenció!! És important comprar l'entrada almenys amb un dia d'antelació, ja que aquestes van amb hora. També és primordial calcular bé el temps que teniu des del pàrquing fins a l'inici de les gorgues de Vintgar, per arribar a temps a l'entrada.
La web de les entrades:

Com a informació, tot i que nosaltres no ho vam fer, heu de saber que existeix l'opció d'anar amb autobús gratuït des de Bled. Us deixem l'enllaç:

10. Contemplar la vida que es crea al voltant del Llac Jasna (Jezero Jasna)

Llac ple de vida que ens va agradar molt! Recomanem fer la volta al llac, i així poder gaudir-lo des de diferents perspectives i trobar algun raconet per banyar-vos o prendre alguna cosa! El més maco és veure el llac amb les muntanyes del Triglav de fons.

Sembla un llac d'alta muntanya, però aquest és de fàcil accés ja que està situat just al costat del poble de Kranja Gora que també és maco per fer-hi una volta ràpida.

11.  Relaxar-se i banyar-se al Llac Bohinj (Bohinjsko jezero)

El Llac Bohinj és el llac més gran d'Eslovènia. Trobareu zones realment boniques, amb aigües cristal·lines i les muntanyes de fons a més de la típica estampa del pont amb l'església Sv. Janeza Krstnika i el llac.

La gent es banya al llac en les diferents platgetes que et vas trobant. És un llac molt més tranquil i més verge que el llac de Bled.

Existeixen diferents punts on aparcar, per poder baixar i gaudir d'aquest. Això sí, tots els pàrquings són de pagament, així que escolliu quina zona us agrada més o aneu canviant de pàrquings com vam fer nosaltres.

12.  Visitar l'encantador i tranquil poble Škofja Loka

Ciutat medieval amb un centre històric molt bonic. Segurament un dels pobles que ens va agradar més visitar. No està molt massificada i conserva molt bé la seva essència i tranquil·litat. No té llocs molt espectaculars per veure, però si que el seu conjunt la fan molt agradable per passejar-hi.

13.  Contemplar els colors de la cascada Slap Virje

Bonica cascada de fàcil accés ubicada al aprop de Bovec. És una cascada ample però no massa alta, i just a sota es crea un petit estany d'un color turquesa molt intens. Des del parking, es troba a 10-15 minuts caminant. La zona hi ha dues coses més per veure, la zona més alta del riu Gljun, i un petit llac artificial. Tots aquests llocs es troben bastant a prop entre ells, però la veritat l'únic que val la pena visitar és la cascada Virje, els altres dos no tenen res a destacar.

Per accedir al pàrquing de la cascada, s'ha de sortir des del poble de Bovec, i agafar el camí Zavrzelno Klanc. Ja que si es ve directament a través de la carretera del Golf Bovec, el trànsit de cotxes està tancat i no es pot passar.

14.  Anar a veure on s'ubica el Castell de Predjama

Castell ubicat a l'entrada d'una cova, fet que fa que sigui ben curiós d'observar. És un dels icones del país.

Nosaltres vam decidir només visitar el castell per fora i no per dins. Heu de saber que per veure'l des de fora, no haureu de pagar res, només el pàrquing per deixar el cotxe. Aconsellem apropar-vos i gaudir de les diferents vistes a mida que us aneu apropant al castell caminant.

Preu per visitar l'interior del castell: 17,5€

15. Endinsar-se a l'entorn de la cascada Slap Kozjak

Cascada interessant, ubicada en un entorn molt boscós. La cascada es troba en un forat a la roca i al estar envoltada per la pedra fa que sigui bastant fotogènica, és de les cascades més conegudes del país.

Pels més atrevits, heu de saber que podeu practicar barranquisme en aquesta zona.

-Com arribar: des del pàrquing de cotxes situat més al Sud i marcat al mapa, caminant hi ha uns 30 minuts (està totalment senyalitzat). Pel camí trobareu vistes precioses del riu Soča, el pont penjant, llocs per relaxar-vos i fer un bany, entre d'altres. És un entorn realment idíl·lic.

- Preu: 5 € per persona. Els haureu de pagar un cop ja estigueu a punt d'arribar a la cascada.

-On aparcar: per arribar, cal deixar el cotxe al pàrquing que té un preu de 1,5 € l'hora. Recomanem que pagueu per estar mínim 2-3 d'hores, ja que l'entorn és molt maco. Aquest parquímetre només accepta monedes, així que és important que en porteu (2022).

Us deixem aquí la ruta Wikiloc per si us interessa:

16. Veure els colors de l'aigua a les Gorgues de Tolmin

Recorregut curt, de 1 hora amb parades incloses, que et permetrà gaudir de les gorgues de Tolmin. La veritat és que són maques, tot i que ens havíem creat unes expectatives superiors, ja que són bastant petites i ràpides de veure. El més maco és el seu inici, on podreu contemplar una idíl·lica estampa del color del riu que és travessat per un pont de fusta i després girant a mà esquerra la gorga es va endinsant dins la roca creant unes formes i colors molt espectaculars. Durant la resta del recorregut, anireu trobant diferents punts d'interès amb vistes, tot i que ja no valdrà tant la pena. Al final del recorregut puja fins a arribar a la carretera on més amunt hi ha una cova, no cal arribar just fins a la cova ja que aquesta està tancada i no s'hi pot accedir.

Preu (2022): 10 € per persona. Es poden comprar els tiquets directament allà.

Com arribar: Existeixen diverses opcions per arribar-hi. Opció 1 (la que vam fer nosaltres) és aparcar al pàrquing 1 (de pagament) que es troba just a l'inici de la ruta. Aquest pàrquing és petit, per tant si hi aneu tard i el trobeu ple potser haureu de fer la Opció 2, que és aparcar a l'aparcament gratuït ubicat al costat del complex esportiu de Brajda i agafar el minibús que circula cada dia (2022) de 10:00 a 16:00. La tornada des de les gorgues són al cap de 10 minuts després de cada hora.

17. Pujar i gaudir de les vistes al port de muntanya Vršič Pass

El Vršič Pass es tracta del port de muntanya més alt d'Eslovènia (1611 m) i es troba dins del parc nacional de Triglav. Tot i les corbes, la carretera és bona i es fa sense gaires dificultats. Durant el seu recorregut, anireu trobant diferents punts d'interès on aturar-vos com la Rusca Kapelica (església Russa), alguns albergs típics de la zona o miradors amb vistes de les majestuoses muntanyes que l'envolten.

18. Banyar-se al riu que passa per Kanal ob Soči

Poble conegut per la bonica estampa de les seves casetes i el riu Isonzo. A l’estiu veureu molta vida al voltant del riu, gent banyant-se i saltant-hi des de les roques o gaudint de la petita platja que es forma a la riba d’aquest. El poble en sí no té res d'especial, però aquest raconet del poble amb el riu fa que sigui interessant aturar-se a fer-hi un cop d'ull.

19. Anar a trobar les amagades i tranquil·les gorgues Šunikov vodni gaj

Petit passeig que us portarà a veure les gorgues i a visitar la petita, però bonica cascada que hi trobareu pel camí. El lloc no és gaire concorregut i és molt tranquil, recorda molt a la Fageda d'en Jordà. No és dels llocs més coneguts ni espectaculars, però el lloc té un encant especial.

Us deixem la ruta que vam seguir:

20. Pujar les llargues escales fins a arribar la cascada Slap Savica

Cascada força alta i ubicada en un entorn maco, però que no ens va cridar gaire l'atenció, a més a més, està envoltada per unes tanques que no et permeten apropar-te gaire i hi havia molta gent ja que és molt coneguda.

Preu: 4 € per persona.

Com arribar: des del pàrquing caminant uns 20-25 minuts per una forta pujada amb escalons s'hi arriba. No té pèrdua i el camí és fàcil, i està ben preparat.
On aparcar: s'aparca al pàrquing del Refugio Savica (Koča pri Savici). Té un preu de 5 € per tres hores o 10 € tot el dia.

Si aneu a l'hora de dinar, us recomanem que després dineu al refugi, hi ha una hamburguesa amb patates per 10 € ben bona!

21. Radovljica

Petit poble medieval, ideal per donar una volta i menjar algun dels seus famosos pastissos algún cafè del centre. Nosaltres el dia que hi vam anar organitzaven una festa medieval, i al petit centre del poble, vam trobar diferents paradetes a més de diferents activitats que organitzaven per infants i adults.

22. Fer un passeig pel centre de Kranj

Es tracta de la quarta ciutat més gran d'Eslovènia. Nosaltres vam aprofitar que ens quedava a prop, i vam fer una volteta ràpida pel centre i els seus carrerons. Tot i que no sigui res de l'altre món, és maca per donar-hi una volta ràpida.

23. Pujar a veure les vinyes al poble de Smartno

Poblet petit situat sobre un turó que té el seu encant. Està envoltat d'un paisatge interessant ple de vinyes. La parada no és obligatòria ni molt menys, però si us ve de pas podeu fer-hi una volta.

24. Veure el pont "Napoloen bridge" com travessa el riu Soca

Vinyes de Lavaux

En aquest punt, i al seu voltant,  hi ha molts camps de vinyes col·locats a la vessant del llac Leman que fan que sigui una estampa molt fotogènica. El tros dels camps de vinyes va des de Chatelard gairebé fins a arribar a Vevey, passant per Villete, Riex, Epesses, i Chexbres. El millor és anar amb cotxe per aquestes carreteres secundàries que van unint aquests poblets i anar gaudint del paisatge.

Per més info:

25. Endinsar-se al bosc per trobar la Ruska Kapelica

Es tracta d'una capella Russa molt coneguda i turística, ubicada en un entorn molt místic, construïda en memòria dels russos que vam morir durant la construcció de la carretera del Vršič Pass. El lloc té el seu encant, però tampoc és un lloc imprescindible ni molt menys.

26. Veure el color de l'aigua dels aiguamolls de Zelenci

Petit aiguamoll on les aigües tenen un color turquesa. No ens va semblar res de l'altre món, sobretot quan vam arribar, ens vam decebre una mica, per això, aconsellem pujar al torreó de fusta que hi ha allà i observar-lo des de dalt, ja que les vistes milloren. Tot i això, no creiem que sigui un lloc imprescindible ni molt menys.

Com arribar: cal aparcar al pàrquing oficial (no s'ha de pagar) i caminar 5 minuts.

COMENTARIS

Si tens algun dubte o comentari sobre aquest viatge, deixa'l a continuació i intentarem resoldre'l: