NORD MARROC

MAPA

VÍDEO RESUM

FITXA

Viatge al nord del Marroc realitzat durant les vacances de Setmana Santa (primavera) l’any 2019. Nosaltres vam volar des de Barcelona fins a Tànger i la tornada la vam fer des de Rabat fins a Girona. Vam escollir fer-ho així, perquè hi anàvem només una setmana i ens convenia molt més  per la ruta que teníem planificada no haver de retrocedir fins a Tànger una altra vegada.

Amb anterioritat ja havíem visitat la zona de Marràqueix, amb el deserts i pobles com Essaouira, però us he de dir que el Nord del Marroc no té res a envejar. Els seus pobles de costa, la gran Fez amb la seva imponent medina, els olors i colors i el gran poble blau que ja ens tenia el cor robat abans d’anar-hi, van fer que fos un viatge curt però intens i increïble. El Marroc no ens deixarà mai de sorprendre, i tot i que encara queda molt per descobrir, hem de dir, que el que hem pogut veure fins ara ha sigut fascinant.

Vam realitzar la gran ruta imperial, amb parades com Fez, Mekness i Rabat, vàrem poder gaudir de poblets de costa que s’obrien a l’atlàntic i ens vam poder perdre en les seves medines plena de colors blaus i blancs.

RUTA I DIES

Dia 1: Barcelona (Aeroport) –Tanger – Larache - Assilah

Dia 2: Assilah- Tetouan

Dia 3: Tetouan - Chefchaouen

Dia 4:Chefchaouen - Fez

Dia 5: Fez

Dia 6: Fez - Meknes

Dia 7:  Meknes - Rabat - Girona (Aeroport)

1/1
INFORMACIÓ GENERAL
TRANSPORT
CLIMA I ÈPOCA

ELS 12 LLOCS IMPRESCINDIBLES

Què veure al Nord de Marroc? Quins llocs visitar?

Si esteu pensant en viatjar al Nord de Marroc, a continuació citem els 12 llocs més destacats, imprescin​dibles, que ens van agradar més del nostre viatge. Les principals ciutats i els pobles més bonics que vam veure de la zona. Aquests són els "musts" que no us podeu perdre!

1. La ciutat blava, la famosíssima "Chefchaouen"

Chefchaouen:

Quantes fotos havíem vist, quantes vegades havíem dit: "hi hem d’anar si o si!" I de cop allà ens trobàvem, davant d’aquella ciutat blava, que ja ens havia enamorat abans de poder trepitjar-la. Per visitar-la s'ha d'agafar un dia totalment complet, o sinó per anar tranquil millor dos dies.

Ens va sorprendre bastant que els habitants no es mostressin insistents per parlar o perquè entressis a la seva botiga com ens havia passat a la resta de ciutats i pobles visitats. Així que aquest fet va ser molt positiu, perquè poguessim anar completament al nostre aire, perdent-nos pels carrerons blaus de la medina i trobant-nos raconets dignes dels millors contes.

La ciutat és de les més turístiques de la zona, i al no ser excessivament gran, els turistes es troben tots els uns amb els altres. Els propis habitants del poble viuen del turisme, per això hi ha tantes botiguetes, i una molt bona oferta gastronòmica i d'allotjaments. Però al mateix temps també n'estan una mica cansats de que constantment s'interrompi la seva intimitat. Per tant no és d'estranyar que si vols fer algunes fotos, si a darrera d'aquesta o de fons hi surten habitants del poble, aquests es giren o es tapen la cara perquè no volen sortir-hi.

Aconsellem caminar sense rumb fix, perdre’s per la medina i al final del dia pujar a la mesquita Jemma Bouzafar per gaudir de la posta de Sol, tot i que sent sincers, tampoc és el lloc més espectacular on es pugui veure una posta de Sol perquè les muntanyes del voltant fan que el Sol es pongui abans d'hora.

Atenció! Si t’agrada fer fotografies, advertim que aquí no podràs parar! I és que a cada passa, a cada nou carrer, has de fer click!

2. Fez, i la seva immensa laberíntica medina

Fez, una de les grans ciutats imperials que no deixa indiferent a ningú. Reconeixem que en un primer moment pot resultar bastant caòtica, fosca i desordenada, però només és una primera impressió, ja que després aconsegueixes veure en tots aquestes aspectes la singularitat d'aquesta ciutat única tant interessant. I per tant quan marxes de la ciutat t’envaeix una sensació molt diferent a la d’arribada.

Fez, la ciutat mística plena de laberints i bullici, ens va encantar Realment ens va cridar molt l’atenció, la ubicació dels edificis més icònics, enmig de carrerons envoltats del frenesí dels seus habitants.

Tothom ens deia que era necessari tenir un guia per visitar la ciutat, però nosaltres la veritat vam fer-ho tot pel nostre compte i ens va anar molt i molt bé! Ja que amb un GPS per situar-se dins la medina, i alguns punts marcats on anar a visitar els punts principals, és suficient.

Així, que prepareu bé el GPS, agafeu un bon calçat i deixeu-vos perdre per la medina d'aquesta magnífica ciutat.

3. Fez, i la seva espectacular adoberia ("curtiduria")

Són les adoberies "curtiduries" més importants i famoses de Fez, i de tot Marroc. Tot i la olor que desprèn l’indret, la seva visita val molt la pena. És simplement un lloc impressionant!

No t’atabalis, només arribar a la zona, s’aproparan a tu moltes persones perquè entris a la seva terrassa per observar els curtidors i et diran que és gratis, però sempre al final et faran pagar uns 20 DHM (2€) per persona en cas de que no vulguis comprar cap article de la seva botiga.

És important escollir bé la terrassa, normalment les centrals són des de les que s’obtenen unes millors vistes.

4. Fez, i les seves madrasses

Madrassa, és el nom amb el que anomenen les escoles en la cultura àrab. Algunes són construccions molt antigues, a Fez i a Meknes se'n troben algunes d'impressionants ja que els seus patis estan ricament ornamentats. Les madrasses de Fez més conegudes són:

Madrassa Atterine:

Es tracta de la madrassa més important de Fez i una de les millors conservades de tot el Marroc. Imposa com sempre, la qualitat arquitectònica i el gran nivell de detall present en el pati central. També és possible visitar les habitacions de la primera planta on residien els estudiants que acudien a la madrassa per estudiar el Corán.

Horari: Cada dia de 08:30 - 12:30 / 14:30 - 18:30.
Preu: 20DH  (2€)

Madrassa de Bou Inania:

La Madrassa Bou Inania impressiona només travessar la seva porta. La decoració i els petits detalls cuidats fins l’infinit, fan que sigui un lloc digne d’admirar i contemplar. Actualment és possible visitar el seu pati central. Aquesta Madrassa és la que té el pati més gran de les que vam veure en aquest viatge.

Preu (any 2019) 20DH (2 €)
Horari: De dijous a dissabte de 09:00 – 18:00, cal tenir en compte que tanquen durant l’oració

5. Tetuan, la ciutat blanca i la seva impressionant medina

Tetuan, o Tetouan, la gran ciutat blanca que t’evoca a l’autenticitat del país. Sembla que allà el temps s’hagi aturat, que els turistes estiguin amagats i que només et trobis tu amb tots els habitants d’aquesta bonica ciutat. T’has de perdre pels carrers de la medina sense cap direcció, simplement observant el moviment dels habitants, olorant els seus menjars ple d'espècies, gaudint dels petits mercats, deixant-te emportar.

Cal destacar que la seva medina va ser declarada patrimoni per la Humanitat de la Unesco i creiem que es una concessió totalment encertada. Nosaltres no vam contractar el servei de cap guia per visitar-la, ja que realment es pot fer de manera autònoma, però tot i això, us anireu trobant alguns habitants que us oferiran els seus serveis. Ara, és cosa vostra decidir que feu! No enganyarem, la medina és molt extensa i al principi és molt fàcil perdre's i no saber on estàs, sempre ajuda portar un GPS amb mapa (per exemple "Maps.me") per anar-se situant.

Recomanem despertar-se ben aviat al matí i fer una volta per la medina deserta, és totalment místic.

Tetouan va ser capital del protectorat Espanyol del Marroc fins l’any 1956, és per això que molts espanyols van decidir anar-se’n a viure a la ciutat. Degut al gran creixement de la població van decidir crear “l’ensanche”, que és un barri colonial ple de cafeteries, edificis històrics i botigues amb cartells en espanyol que t’evoquen a una època colonial. No és d’estranyar que el llibre “El tiempo entre costuras” ubiques aquí la seva bonica història.Encara a l'actualitat hi ha molts habitants que tenen l'espanyol com a segona llengua.

Nosaltres vam arribar en cotxe a la ciutat i vam aparcar just al pàrquing ubicat just a sota de la plaça de Feddan Park. Es tracta d’un parking amb seguretat i no massa car.

PER SEGUIR LLEGINT CLICA AQUÍ ...
COMENTARIS

Si tens algun dubte o comentari sobre aquest viatge, deixa'l a continuació i intentarem resoldre'l:

SOBRE NOSALTRES

CONTACTA'NS

XARXES SOCIALS

• Instagram
  • YouTube

Aquest lloc web pot utilizar cookies: Veure la política de privacitat

© 2019 Copyright 2019, Tots els continguts protegits i els drets reservats per www.amuntiavall.com. Producte creat amb la plataforma Wix.com